Geçtiğimiz yıl yüzde 40 büyüme ile rekor kıran Suzuki, 2008’e de SX-4 modelini Türkiye pazarıyla buluşturarak hızlı girdi. Bu yıl Türkiye’de 25’inci yılını kutlayan Suzuki, 2008’de de büyümeye devam edecek.
Otomotiv sektöründeki 25’inci yılını önümüzdeki günlerde kutlayacak olan Suzuki Türkiye, 2008 yılına da iddalı girdi. 2007’de yükselen satış grafiği ile pazardaki konumunu güçlendiren Suzuki, sektörde yaşanan daralmaya rağmen geçen yıl yüzde 40 artış elde etti. Geçtiğimiz günlerde SX-4 modelini tüketici ile buluşturan Suzuki 2008’de de yüzde 40 büyüme hedefi ile gözünü yeni rekorlara dikti.
SUV segmentinde Grand Vitara ile en çok satan ikinci marka olan Suzuki, ekonomik yakıt tüketimiyle beğeni toplayan Jimny ve B segmentinde her geçen gün satış grafiğini yükselten Swift gibi modellerle 2007 yılında dikkatleri üzerine çekti. Suzuki, geçtiğimiz günlerde son derece rekabetçi bir fiyatla pazara sunduğu SX-4’ün yanı sıra yılın son çeyreğinde A segmentinde yer alan Splash ile ürün gamını zenginleştirecek.
Ekonominin itici güçlerinden biri olan otomotiv sektörü hair transplant cost in turkey nde Türkiye ve dünyada yaşanan siyasal ve ekonomik gelişmeler nedeni ile bu yıl pazarda daralma beklediklerini belirten Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ali Savcı, “Geçtiğimiz yıl da pazarda hissedilen daralmaya karşın Suzuki’nin satış rakamlarını yüzde 40 oranında arttı. Daralmanın bu yıl da kendini hissettireceğini, pazardaki daralmanın devam edeceğini bekliyoruz. Buna karşın Suzuki olarak 2008’de yine yüzde 40’lık bir büyüme hedefliyoruz” dedi.
En rekabetçi pazarda konumumuzu yükselttik...
Türkiye’deki operasyonlarının, Suzuki’nin global stratejileri içinde önemli bir yere sahip olduğunu açıklayan Savcı “Otomotiv, her geçen gün tüketici ile buluşan yeni modellerle son derece dinamik ve rekabetçi bir pazar, biz Suzuki’nin en büyük özelliği olan canlı ve atak kişiliğini kullanarak bu pazarda elde ettiğimiz satış grafiğini ve bulunduğumuz konumu yükselttik” dedi
2008’de hedeflerin üzerine çıkacağız...
Dünya ekonomisinde görülmeye başlayan daralmanın Türkiye’ye de yansımasını öngörerek stratejilerini ona göre belirlediklerini kaydeden Savcı,"Türkiye’de de Suzuki'nin dünyadaki pazar paylarına uygun bir hedef çizdik. Gelişmelere bağlı olarak satışlarımızı 2007 yılına göre yüzde 10 ile yüzde 40 arasında artıracak strateji ve taktikler belirliyoruz” dedi.
Yeni yılın ilk ayında pazar ile buluşan SX-4 modelinin Suzuki’nin toplam satışlarında önemli bir katkıda bulunacağını belirten Savcı, 2008'e yetkili satıcı ağı, finansal gücü ve marka desteği ile kuvvetli bir şekilde girdiklerini ifade etti. Savcı, Suzuki markasını otomotiv pazarının kaydettiği gelişmenin ötesindeki bir noktaya taşıyacaklarını, bu potansiyellerinin olduğunu vurguladı.
‘’Hurda Teşviği’’...
Ekonomik ömrünü doldurmuş ve çevreye yüksek zarar veren araçların trafikten alınmasına ilişkin çalışmaları sonuna kadar desteklediklerini bildiren Savcı. ‘’Bu çalışma bir an önce yürürlüğe girerse tüketici üretici ve dağıtıcıların yer aldığı otomotiv sektörü son derece olumlu etkilenecektir” değerlendirmesinde bulundu.
Sonuçlar memnuniyet verici...
Suzuki Türkiye’nin 2007 performansına bakıldığında elde edilen sonuçların memnuniyet verici olduğunu belirten Suzuki Türkiye Genel Müdür Edmondo Morigi “2007’de tüm ürün gruplarında çok iyi bir performans sergiledik. Bu başarılı sonuca ulaşılmasında özellikle SUV segmentinde doğru zamanda gerçekleştirdiğimiz doğru kampanyalar ve rekabetçi fiyatlandırma politikamız büyük rol oynadı” dedi.
2008 yılı hedeflerinin otomotiv pazarında geçen yıla oranla daha fazla büyüme olduğunu hatırlatan Morigi, 2008’de de sektörde yaşanan durgunluktan etkilenmeyerek satış grafiğini yükselteceklerini ifade etti. Suzuki’nin yeni modellerle kazandığı ivme sayesinde satışlarının arttığını ve bu satışların yüzde 52’sini SUV segmenti araçların oluşturduğunu belirten Suzuki Türkiye Genel Müdürü Edmondo Morigi, bu başarının temelinde beğeniye ve ihtiyaca yönelik otomobil üretiminin yanı sıra, çok yönlü kullanım ve ekonomik yakıt tüketiminin yattığını söyledi.
Bu yıl Suzuki ürün gamını SX-4 ve Suzuki Splash gibi yenilikçi ürünlerle zenginleşmeye devam edeceğini belirten Morigi yükselen satış hacmi ile birlikte Suzuki markasına ve ürünlerine duyulan ilginin bayiler nezdinde de artış göstermeye başladığını ve bayilik başvurusu konusunda talep yoğunluğu yaşadıklarını vurguladı. Türkiye çapında 32 servis noktasıyla hizmet verdiklerini açıklayan Morigi “2008 yılındaki hedefimiz bayi sayımızı 25 adedin üstüne çıkartmaktır” dedi.
Kategori : EKONOMİ