Ülkerden yükseliş

  • Home
  • Ülkerden yükseliş
Ülkerden  yükseliş
Ülker Golf Dondurma, pazar payını da 8 puan artırarak yüzde 25’e ulaştırdıAbone ol

2007’yi yüzde 85 büyüme ile kapatan Ülker Golf Dondurma 2008’e de iddialı giriyor

Geçen yılı yüzde 85 gibi çok yüksek bir büyüme oranı ile kapatan Ülker Golf Dondurma, pazar payını da 8 puan artırarak yüzde 25’e ulaştırdı.

Dondurma pazarındaki dört yıllık kısa geçmişine rağmen 200’ün üzerinde yeni ürün geliştirerek Ülker’in genetiğinde bulunan yenilikçilik ve liderlik özelliklerine uygun çalışmalar sergileyen Ülker Golf Dondurma, sadece geçen yıl 30 yeni ürünü tüketicinin beğenisine sundu.

Ülker Golf Genel Müdürü Nusret Kayhan Apaydın, dondurma pazarındaki gelişmeleri ve 2008 yılı beklentilerine ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:

Pazar payı yüzde 25’e ulaştı

Ülker Golf’ün 2003 yılında Nestle-Schöller’in Türkiye’deki yatırımlarını satın alarak dondurma pazarına girişiyle başlayan pazarın büyüme süreci, 2007 yılında da yüzde 30’luk büyüme oranı ile devam etmiştir. 2007 yılında dondurma sektörünün toplam cirosu 1 milyar google da üst sıralara çıkmak USD’a ulaşmıştır. Bu cironun yaklaşık yüzde 75’i endüstriyel üreticiler, yüzde 25’i ise yerel üreticiler ve pastaneler tarafından gerçekleştirilmiştir.

2007 yılında dondurma pazarı yüzde 30 oranında büyürken, biz satışlarımızı yüzde 85 arttırarak sektörün büyüme şampiyonu olduk. Bu sıradışı büyümenin sonucu olarak sadece 1 yıl içerisinde pazar payımızı 8 puan arttırarak yüzde 25’e yükselttik.

Bu skorlar, dondurma sektöründe son dönemde organik büyüme yolu ile elde edilen en hızlı büyüme oranlarıdır ve yeni rekor seviyelerini belirlemektedir. Bu yıl rakiplerimizin büyüme oranının ancak pazarın büyüme oranına paralel düzeyde kalması, Ülker Golf olarak kaydettiğimiz başarının değerini daha da çarpıcı kılmaktadır.

Ülker Golf’ün 2007 yılındaki bu başarısı, öncelikle tüketicilerimizin markamıza duydukları güven ve Ülker’in çikolata ve sütteki uzmanlığı ile lezzetlenen Ülker Golf dondurmalarına gösterdikleri beğeninin eseridir.

Ülker Gofl’ün sektöre girmesi ile gelişen rekabet sayesinde Türk dondurma tüketicileri her yıl yeni seçeneklerle tanışma ve bunları dört yıldır aynı fiyattan tüketme ayrıcalığını yaşadılar.

Dondurma pazarındaki dört yıllık geçmişimizde 200’ün üzerinde yeni ürün geliştirerek Ülker’in genetiğinde bulunan yenilikçilik ve liderlik özelliklerinden örnekler sergiledik. Sadece 2007 yılında 30 yeni ürünü dondurma severlere takdim ettik.

Ülker Golf olarak 2003 yılından beri dondurma sektörüne yaptığımız yatırım tutarı 125 milyon doları buldu. Önümüzdeki beş yıl için planladığımız yatırımların tutarı ise 200 milyon dolar düzeyinde olacaktır. Bunun ilk aşaması olarak, Bursa’daki üretim tesisinin kapasitesini yüzde 50, soğuk hava depolama kapasitemizi ise yüzde100 artıracak olan yeni üretim hatları ve soğuk hava deposu yatırımlarımızı tamamladık.

Dolaplardaki ürünler GPRS’le takip edilecek

Ayrıca, Türkiye’nin tüm coğrafyasını kapsayacak şekilde yapılandırılan distribütörlük sistemimizi ilave depolar, yeni özel dağıtım araçları ve dondurma dolapları ile daha da güçlendiriyoruz. Dağıtım sistemimize yapmakta olduğumuz bu yatırımlar ile 2008 yılında özel dağıtım araçlarımızın sayısı 500’ü, dondurma dolaplarımızın sayısı ise 80,000’i geçecektir.

Yine 2008’de kullanılacak olan ve tüm depolarımızı, dağıtım araçlarımızı ve dolaplarımızı GPRS donanımlı el bilgisayarları ile on-line izlememizi sağlayacak bize özel bir yazılım geliştirdik. Bu Saha Satış Otomasyon projesi sayesinde Ülker Golf ürünlerinin dağıtımı, satış noktalarındaki stok durumu ve performansları daha etkin bir şekilde izlenebilecektir.

2007 yılında aralarında Almanya, Belçika, Arnavutluk, KKTC, Irak, Libya ve Güney Kore gibi ülkelerin bulunduğu dış pazarlara Ülker Golf ürünlerinin ihracatını gerçekleştirdik. 2008 yılında ise pek çok ülkeden almakta olduğumuz yoğun talepleri değerlendirerek bu ülkelere yenilerini ekleyeceğiz.

Sonuç olarak, 2007 yılı Ülker Golf’ün büyük bir atak yaptığı ve pazara damgasını vurduğu bir yıl olarak geçmiştir. 2008 ve sonrasında yeni atılımlarla dondurma pazarındaki yerimizi sağlamlaştırma ve Ülker Golf markasını zirveye taşıma yönündeki çalışmalarımızı sürdüreceğiz.



Kategori : EKONOMİ
Whatsapp İletişim